vrijdag 24 juli 2009

13/9 - San Luis Obispo - Los Angeles

Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan. Om 6:0 uur ging de wekker af. We zijn om 8:15 uur weggereden uit San Luis Obispo op naar Anaheim, LA.

Via het forum van USA4all heb ik het adres van de Neverland Ranch van Michael Jackson kunnen achterhalen. Deze ranch ligt in Los Olivos, California. Aangezien dit op onze route ligt zijn we er naar toe gereden.

Je ziet op de foto's de poort naar Neverland. Hoewel dat het enige is wat je momenteel meekrijgt van Neverland, was het toch heel indrukwekkend. De muziek spreekt ons aan, mee opgegroeid. En als je daar dan bent en alle schriftelijke berichten ziet die de vele fans achter gelaten hebben op de stenen dan raakt dat je wel, heel bijzonder om daar even te zijn.

We kwamen daar een man en vrouw uit San Diego tegen en hebben even met ze staan kletsen. De amerikanen zijn zo hartelijk en vriendelijk, heel makkelijk benaderbaar en dat maakt het juist zo leuk in dit land.

Hierna zijn we rond 11:00 uur naar Solvang gereden. Dit is een Deens dorp midden in California. Heel grappig om te zien. Even de winkels langs en dan door naar Santa Barbara.

We kwamen rond 13:00 uur in Santa Barabara aan. Hebben daar even de missie post bezocht en zijn toen rond 13:30 uur doorgereden naar Anaheim, Los Angeles. Hier kwamen we terecht via de highway 101, rondom LA zes rijbanen naast elkaar, best druk. We hebben echt bewondering voor Tom, zoals hij meegaat in het verkeer en zich niet gek laat maken door alle drukte op de zes rijbanen om hem heen. Wij doen het hem niet na.

We arriveerde om 16:30 uur bij ons hotel. Echt weer zo'n leuk hotel, ik val behoorlijk in herhaling inmiddels. Het hotel ziet eruit als een kasteel, Castle Inn & Suites. Heeft een zwembad en jacuzzi. Een winkelboulevard om de hoek, met allemaal leuke winkels en restaurants. En Disneyland ligt werkelijk aan de overkant van het hotel op een loopafstand van 7 minuten. Je ziet het reuzenrad met Mickey erop aan de overkant bij ons hotel. S'avonds is het hier zo'n 19 graden en overdag zonnig en 26 graden. Een prima temperatuur om ook nog iets te kunnen ondernemen en om s'middags even te ontspannen bij het zwembad.

We hebben het zo ontzettend naar ons zin alle vier, echt leuk.
Vanavond zijn we even de boulevard met winkels en restaurants afgelopen en hebben heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant. Daarna nog even gebubbeld in de Jacuzzi. Het is nu 22:15 uur en volgens mij ligt iedereen in coma, behalve ik (Larissa) maar dat zal ook niet lang meer duren. Na alle indrukken is het heerlijk om ook lekker te gaan slapen. Morgen gaan we naar Disneyland.

Voor nu weltrusten en vergeet niet naar de foto's van vandaag te kijken.

1. Hoi Lies en Dinnel,

Wat leuk dat jullie onze webblog volgen en een bericht achtergelaten hebben.

Ja, we kunnen alles in een iets wat rustiger tempo doen dan vorig jaar, wel prettig hoor.
    Alles is zo ontzettend leuk dat we toch ook nu weer het gevoel hebben dat we overal langer willen blijven, maar ja dat is alleen maar een goed teken. Voor mijn ouders is het de eerste keer in Amerika en die genieten ook enorm, erg leuk om te zien.

We hebben nu tenminste ook tijd om af en toe te zwemmen, nou ja, zwemmen, meer lui in de jacuzzi hangen.

We waren ook weer in San Francisco, voor een boottocht van de Red & White Fleet. We zaten weer op het bankje te wachten op de boot waar we ook samen met jullie gezeten hebben, grappig he. Toch even herinneringen met z'n tweetjes opgehaald, dat het erg leuk was en veel gelachen hebben met jullie achter in de bus.

We gaan proberen net als jullie vorig jaar gedaan hebben een show in Las Vegas te bezoeken. Helaas geen kaarten van te voren gereserveerd maar we zijn er nu 4 dagen dus misschien gaat het ons wel lukken om kaarten voor een concert te krijgen.

Leuk dat jullie de webblog blijven volgen.