vrijdag 24 juli 2009

14/9 - Los Angeles

Vandaag konden we een beetje uitslapen. Om 11:30 uur zijn we van ons hotel naar Disneyland gewandeld. Het hotel ligt echt tegenover het park, een wandeling van 7 minuten. De dag begon een beetje bewolkt maar gedurende de dag kwam het zonnetje door en uiteindelijk was het zonnig met zo'n 26 graden, goed te doen als je een park gaat bezoeken.

Het park is vergelijkbaar met Disneland Parijs. Bij binnenkomst in het park arriveer je in Main Street. Van hieruit kan je naar de volgende landen gaan:
Tomorrowland, Fantasyland, Frontierland, Mickey's Toontown, Adventureland, New Orleans en Critter Country. Wij zijn in de volgende landen geweest: Tomorrowland, Fantasyland, Adventureland, Frontierland en New Orleans Square.

We hebben de volgende attracties bezocht:

Buzz Lightyear Astro Blasters, waar je een echte verdediger van het luchtruim kan worden. Je gaat in wagentjes en wordt door de wereld van Buzz gereden.

Honey I Shrunk the Audience, dit is een 3D film waarbij je een bril opkrijgt om de effecten uit de film optimaal te ervaren. Er worden bijvoorbeeld muizen losgelaten in de film en dan voel je de muizen langs je voeten en benen wandelen, d.m.v. windvlagen die onder de stoelen uitkomen. Verder zie je alles op je afkomen wat van het filmdoek afspat, er komt een slang en een leeuw op je af, deze hangt dan echt recht voor je doordat je de bril op hebt. Aan het einde van de film niest er een hond en voel je wat spetters naar beneden vallen, yak, wel grappig.

Finding Nemo Submarine Voyage. Hier ga je met zo'n 30 mensen in een onderzeer en wordt je onderwater door het land van Nemo gevaren. Was heel erg leuk om te zien.

Hierna zijn we in Its A Small World gegaan. Je wordt in bootjes vervoerd en het is allemaal een hele vrolijke boel, aangezien ze van verschillende landen de kenmerken hebben geplaats d.m.v. kleine poppetjes die aangekleed zijn in de kledij van het land en er is constant hele vrolijke muziek. Helaas blijft het deuntje wel wat lang in je hoofd hangen, hi.

Vervolgens zijn we in het treintje van het park gegaan om te ontdekken hoe de andere parken eruit zien. We zijn bij New Orleans Square uitgestapt. echt leuk, helemaal georienteerd op New Orleans. De gebouwen die hier staan zien er echt uit zoals we weleens op foto's gezien hebben van de stad New Orleans. Hier hebben we de attractie Pirates of the Caribbean gedaan. Je gaat in bootjes en wordt in het donker langs feestvierende piraten gevaren.

Daarna zijn we naar Main Street gewandeld, waar de Celebrate Party zich afspeelde. Een parade waar alle karakters van Walt Disney aanwezig zijn. Begeleidt door hele leuke muziek en dansers. Gisteren was Mickey trouwens jarig.

Om 20:00 uur ging het park dicht en zijn we aan de overkant even een snelle hap gaan eten bij een buffet restaurant, was erg lekker eten. Daarna nog even op de kamer met z'n viertjes zitten kletsen en om 22:30 uur was het toch echt bedtijd.

De foto's van deze dag plaats ik later. Het is hier nu 9:15 uur en de zon schijnt al flink. Vandaag gaan we naar Hollywood.