vrijdag 24 juli 2009

7/9 - San Francisco

Vandaag was het weer een hele leuke dag in San Francisco.

Om 11:00 uur waren we bij Alamo om onze huurauto, een minivan, op te halen.
Hier reden we om 12:00 uur weg naar Alamo Square, The Painted Ladies. Bekend van de tv-serie Full House. Was erg leuk om te zien.

Daarna zijn we naar Lombard Street gereden, naar het punt dat The Crookedest Street genoemd wordt. Deze straat heeft heel veel kleine bochten. Eerst rijden we een enorme steile straat in (San Francisco is natuurlijk gebouwd op een heuvel). Boven aan de heuvel wordt het verkeer geregeld, daar dit echt een toeristisch attractie is. Het was een ontzettend leuke ervaring om door deze bochtige straat naar beneden te rijden. Tom heeft vandaag in San Francisco met de auto gereden en dat ging perfect. Wij waren alledrie blij dat Tom wilde rijden in deze ontzettend drukke stad, respect voor Tom hi.

Hierna zijn we naar de Golden Gate Bridge gereden. Het was heel mooi helder weer vandaag, dus we konden de brug goed zien. Mooie foto's gemaakt.

Daarna zijn we naar het Palace of Fine Arts gereden. Dit is een kunst museum. We zijn niet binnen in het museum geweest vanwege tijdsgebrek, maar de buitenkant en het park om het museum heen was indrukwekkend genoeg.

Hierna zijn we via Presidio naar ons hotel gereden. Het Presidio is een oude militaire basis. Nu is er een heel mooi park aangelegd aan het water met uitzicht op de Golden Gate Bridge. De voormalig militaire woningen worden nu bewoond door burgers.

Om 17:00 uur zijn we vanaf het hotel naar Fishermans Warf gegaan om daar om 19:00 uur te vertrekken met een cruise van Red & White Fleet. Deze cruise hadden we samen met Raymond, Jacqueline en de kinderen gegeven voor het 45 jarig huwelijk van onze ouders. Onze aanwezigheid kregen ze er ook bij cadeau, hi hi, daar wij dit ook niet wilde missen. De cruise duurde 2 uur en was met een diner en muziek aanboord. De cruise was ontzettend leuk. We hebben de zonsondergang gezien, een verlichte Golden Gate Bridge en daar onder de brug door gevaren. De hele skyline van San Francisco was verlicht, prachtig. Het eten was heerlijk en zowel mijn ouders als wij hebben hier ontzettend van genoten.

Na afloop zijn we toch nog even Fishermans Warf opgelopen voor een paar laatste inkopen. Dit was namelijk onze laatste avond in San Francisco. Met toch wel een beetje pijn in het hart nemen wij morgen afscheid van deze fantastische stad.

Morgen gaan we richting Yosemite National Park.

Zie ook ons foto album

1. God ik geloof dat ik nu eindelijk door heb hoe dit werkt :-) ... Net een bericht getypt.. en floep weg is ie.. Anyway.. de strekking was dat het heel gezellig is jullie te volgen.. toch wij ook een beetje vakantie, hi.. Goeie foto's en zet maar vast de rondleiding uit.. En niet trouwens was de deal he!! :-p .. ook niet met een getuige erbij in een Jim Reevespak! haha
    Veel plezier!!
    R, S en M

2. trouwen bedoelde ik trouwens.. maar dat snapten jullie wel :-)